Utrzymanie porządku w biurze zawsze powinno być nadrzędnym celem. Nie da się ukryć, że właśnie od poziomu czystości zależy to jak komfortowo i bezpiecznie będą mogli wykonywać swoje obowiązki pracownicy. Wiadomo, że w biurze zawsze znajduje się wiele wykładzin, które nie tylko mają skutecznie minimalizować hałas, by pracownicy mogli się skupić, ale także zadbać o przyjazny i przytulny wystrój. Jednak to właśnie w nich gromadzi się najwięcej kurzu i zabrudzeń, co u bardziej wrażliwych pracowników, może doprowadzić nawet do powstania reakcji alergicznych. Praca w biurze, w którym z każdym krokiem unosi się kurz z pewnością nie przykłada się do poprawy samopoczucia i zdrowia. Zatem jak często należy prać wykładziny biurowe?
Pranie wykładzin a higiena pracy
Pranie wykładzin w biurze jest obowiązkiem, z którego powinno się regularnie wywiązywać. Nie da się ukryć, że zapewnienie higieny pracy powinno być zawsze celem nadrzędnym. Piękne i świeże wykładziny mają nie tylko wpływ na sam wygląd biura, ale także przyczyniają się do poprawy efektywności pracy i wpływają pozytywnie na całe otoczenie. Wykładziny dywanowe więc goszczą w biurach praktycznie zawsze, gdyż pomagają one zachować w firmie odpowiedni standard. Niemniej jednak są one również elementem, który narażony jest na silną eksploatację i zabrudzenia. Często zauważa się, że wykładziny czyszczone są jedynie wtedy, gdy widoczne są na nich ogromne zabrudzenia. Jest to błędne podejście, które może doprowadzić od ich niszczenia i pogorszenia się warunków panujących w biurze. Warto zaznaczyć, że praktycznie każda wykładzina dywanowa spełnia rolę swoistego filtra- to właśnie tam gromadzą się uciążliwe alergeny. Niezbędne jest więc skorzystanie z usług profesjonalnej firmy sprzątającej, która w odpowiedni sposób doprowadzi je do porządku.
Jak często prać wykładziny biurowe?
To co jest najważniejsze podczas prania wykładzin biurowych to regularność. Nie da się ukryć, że jeśli korzystamy z usług profesjonalnych firm sprzątających, to warto ustalić z nimi osobny grafik, który będzie odnosił się tylko i wyłącznie do utrzymania wykładzin w czystości. Zatem jak często należy prać dywany w biurze? Otóż można śmiało powiedzieć, że profesjonalne pranie chemiczne powinno być wykonywane nawet 2 do 4 razy w roku, w odstępie około 3-6 miesięcy. Pozwoli to na utrzymanie ich w świetnym stanie, a także zapewni pracownikom dobre zdrowie i samopoczucie. Jest to szczególnie ważne, jeśli niektórzy z pracowników zmagają się alergiami.
Metody prania wykładzin biurowych
Zwykle pranie wykładzin zleca się profesjonalistom. Mają oni odpowiednią wiedzę, a także detergenty, które pozwolą szybko i skutecznie doprowadzić wykładzinę biurową do pożądanego stanu. Niemniej jednak warto wiedzieć, że można wyróżnić dwie metody prania dywanów biurowych. Zalicza się do nich:
- metoda prania na sucho- jest to niezwykle szybka i skuteczna metoda, która nie wymaga wyłączenia wykładziny z powierzchni użytkowej. Czyszczenie odbywa się bowiem bez udziału wody, a jedynie przy pomocy suchych wiórków czyszczących. Warto jednak wiedzieć, że metoda ta sprawdzi się jedynie w przypadku świeżych i niewielkich zabrudzeń. Wiórki po zakończonym procesie czyszczenia należy odessać z powierzchni wykładziny np. przy pomocy odkurzacza.
- metoda prania na mokro- często nazywana jest ona również czyszczeniem ekstrakcyjnym. Jest to sposób na niezwykle dokładne wypranie wykładzin biurowych. Zwykle również wymaga wyłączenia jej z powierzchni użytkowej na kilka godzin. Niemniej jednak pierwszym etapem jest dokładne odkurzenie wykładziny, a następnie podniesienie jej runa. Następnie odbywa się czyszczenie niepieniącym się środkiem czystości, który ma za zadanie rozpuścić nagromadzony brud. Finalnie ekstraktor odsysa pozostałości środka chemicznego. Warto tę metodę czyszczenia wykładzin biurowych stosować około 2-3 razy w roku, gdyż pozwala się ona pozbyć nawet najcięższych zabrudzeń, a także skutecznie usuwa kurz i ewentualne alergeny, które zdążyły wniknąć we włókna.
źródło: BrudOut.pl