Choć niektórym się wydaje, że działania marketingowe z użyciem poczty elektronicznej już dawno przestały być atrakcyjne dla firm, rzeczywistość pokazuje coś zupełnie innego. Tak rozumiana promocja cały czas może być skuteczna. Trzeba jednak robić to dobrze.
Jest to najważniejszy powód, dla którego warto współpracować z profesjonalistami. Agencja kreatywna dysponuje zasobami, wiedzą, doświadczenie i ludźmi, którzy są w stanie zająć się tym w odpowiedni sposób. Musisz im jednak na to pozwolić. Jeśli o to zadbasz, możesz liczyć na spore korzyści promocyjne, związane ze wzrostem rozpoznawalności i znaczenia Twojej firmy.
Na czym polega e-mail marketing?
Jak sama nazwa wskazuje, chodzi o przesyłanie treści reklamowych przy użyciu poczty elektronicznej. Firmy korzystają z rozbudowanych baz adresów e-mail, dzięki którym są w stanie dotrzeć do konkretnych odbiorców.
Warto nadmienić, że e-mail marketing to nadal jeden z najłatwiejszych i najtańszych metod promocji w internecie. Jednocześnie zapewnia on doskonałą okazję do tego, aby w sposób bardzo szybki dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów. Oczywiście nie oznacza to, że zawsze zapewni ten sam efekt. Niezbędna będzie cała strategia, która uwzględni między innymi rodzaj treści przesyłanych przez pocztę e-mail. Zdecydowanie najczęściej wykorzystywane są:
- newslettery,
- katalogi sprzedażowe,
- reklamy.
Do tego należy dodać także dzienniki oraz luźną komunikację prowadzoną w formie „rozmowy”, w trakcie której firma stara się zachęcić do zapoznania się z materiałami dostępnymi na docelowej stronie internetowej.
Co zrobić, aby e-mail marketing był skuteczny?
Na papierze wszystko to prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Możliwość szybkiego dotarcia do ogromnej grupy odbiorców, wiele sposobów na tworzenie wiadomości e-mail, szansa na wykorzystanie multimediów i grafik – czy można chcieć czegoś więcej? W praktyce jednak tego typu działania marketingowe nie są łatwe. Wynika to między innymi z ogromnej konkurencji, a także negatywnego podejścia odbiorców do wszelkiego rodzaju reklam. Nawet tych najciekawszych. Wszystko to sprawia, że chcąc zyskać konkretne efekty, trzeba najpierw zająć się opracowaniem odpowiedniej strategii. O czym w szczególności warto pamiętać?
- Właściwy dobór treści do odbiorców. Dzięki dostępnym bazom adresów możesz docierać do osób, które rzeczywiście mogą zainteresować się proponowanymi usługami bądź produktami. Musisz więc zadbać o to, aby Twoje wiadomości trafiały do właściwych klientów.
- Skuteczna wysyłka. Polega na tym, że wiadomości są wysyłane o czasie (ważne zwłaszcza w przypadku subskrybentów) i nie trafiają do folderu „spam” na skrzynkach. W ten sposób nie ograniczasz niepotrzebnie liczby odbiorców.
- Atrakcyjna treść. Pamiętaj, że „zwykła” reklama nie przyciąga uwagi. Wręcz przeciwnie – szybko irytuje, przez co jest natychmiast odrzucana. Zadbaj więc o atrakcyjny przekaz, który będzie czymś więcej niż tylko ścianą tekstu.
- Wysyłasz newsletter? Daj ludziom wybór! Usilne narzucanie się potencjalnym klientom nigdy nie zdaje egzaminu. Nawet jeśli sami zapisali się do newslettera, musisz dać im możliwość cofnięcia subskrypcji. W przeciwnym wypadku ucierpi Twój wizerunek.
- Odpowiednie zarządzanie bazą odbiorców. To, z jakich dokładnie adresów będzie się ona składać, zależy skuteczność całej promocji. Do jej wyboru i wykupienia musisz więc podejść z ostrożnością, tak aby finalnie zawierała ona adresy osób, które mogą być zainteresowane końcowym przekazem.
Ogromne znaczenie ma również właściwa personalizacja treści. Zachęcaj do działania, twórz odpowiednie tytuły wiadomości i staraj się nie przesadzać z długością wiadomości. A gdy Twoja kompania zostanie w końcu wdrożona, obserwuj i analizuj jej wyniki. Jeśli coś nie działania, nie bój się zmian i testowania różnych rozwiązań.
Bez wątpienia pomocna w tym wszystkim okaże się współpraca z odpowiednim podmiotem. Z agencją kreatywną, którą tworzą ludzie znający się na swojej branży. W ten sposób znacząco zwiększasz swoje szanse na końcowy sukces.
źródło: Onetrend.pl