konwersja

Konwersja – co to jest i co oznacza?

0 Shares
0
0
0

Mówiąc o konwersji mamy najczęściej na myśli funkcjonowanie sklepów internetowych. W rzeczywistości jednak mowa o takim pojęciu, które można odnosić do pojętego w szerokim kontekście marketingu internetowego. Większość podejmowanych działań o charakterze marketingowym za cel bierze sobie konwersję, ponieważ to od niej zależy to jakie zyski wypracowywać będzie dany podmiot, który działania marketingowe decyduje się podejmować. Czym więc jest konwersja, jak powinna wygląda, jakie wyniki są zadowalające, oraz jak można poprawić efekty pracy nad konwersją.

Co to takiego konwersja?

Na początek należy sobie postawić pytani o to czym jest konwersja, by zrozumieć co tak naprawdę kryje się za tym właśnie pojęciem. W ogólnym tego słowa znaczeniu mówimy o przekształceniu, natomiast jeśli chodzi o marketing należy odnieść się do tego słowa nieco szerzej. Konwersja ma miejsce wtedy gdy bierny użytkownik stanie się użytkownikiem czynnym. Mówiąc o witrynach internetowych mamy na myśli podjęcie się przed odwiedzającego użytkownika takiej czynności, która będzie oczekiwania, pożądana przez właściciela danej strony. Może być to kliknięcie w link czy dokonanie zakupu. Konwersja dla właściciela strony przekłada się na generowany zysk.

Czym jest współczynnik konwersji?

Współczynnik konwersji to oznaczenie tego jaka jest proporcja między dokonaną ilością przekształceń a ilością osób, które zdecydowały się odwiedzić daną stronę internetową. To podstawowy wskaźnik dla tych realizujących pozycjonowanie i inne działania marketingowe jak wygląda sytuacja jeśli chodzi o ich efektywność. Jeśli ktoś chce ocenić skuteczność działań marketingowych właśnie współczynnik konwersji będzie temu służył. Im wyższy będzie współczynnik konwersji tym lepiej ponieważ to pokazuje, że działania marketingowe były skuteczne i klient zachował zgodnie z oczekiwaniami tych, którzy przygotowali pozycjonowanie czy inną formę marketingu. Jeśli współczynnik jest niski może to oznaczać, że marketing jest nieskuteczny, ale może też być związane z tym, że są problemy techniczne na stronie.

Jak zwiększyć współczynnik konwersji?

To jak dużo konwersji będzie się dokonywało będzie wpływało również na to jaki będzie ostatecznie zysk. Dlatego dla właścicieli strony powinien to być priorytet. W związku z tym każdy zastanawia się jak będzie można tego dokonać, by współczynnik zwiększyć W grę wchodzi kryjąca się pod skrótem CRO optymalizacja konwersji – te działania, które mają za zadanie poprawić współczynnik. Przeprowadzone analizy grupy docelowej pozwalają na stworzenie indywidualnej strategii marketingowej, która przynosić będzie pozytywne wyniki jeśli chodzi o poziom konwersji. Strategia powinna zakładać działanie bezpośrednio na stronę, tak i również powinny dotyczyć podejmowania działań zmierzających do uskutecznienia kampanii reklamowych.

Chcąc pracować nad zwiększeniem konwersji należy zwrócić uwagę na takie kwestie jak:

  • poprawa wyglądu i funkcjonalności strony
  • poprawa działania strony technicznie
  • jasne komunikaty na stronie
  • dopasowanie grupy docelowej dla kampanii
  • ładowanie strony
  • poprawa procesu zakupowego
  • atrakcyjne treści na stronie
  • kampanie PPC

Kampanie PPC w działaniach marketingowych

Swoją rolę w działaniach marketingowych mają także kampanie PPC, których założeniem jest reklama, za którą reklamodawca płaci w momencie, gdy ktoś wejdzie w link reklamowych i zostanie przeniesiony na stronę reklamodawcy. Koszt każdego kliknięcia uwarunkowany jest różnymi czynnikami, natomiast reklamodawca ma gwarancje, że płaci tylko w momencie, gdy faktycznie potencjalny klient dotrze na jego stronę. Można więc mówić o konwersji w postaci kliknięcia w link.

Mierzenie konwersji

Podejmując się działań reklamowych należy również sprawdzić ich efektywność. Mierze konwersji nie będzie trudne. wystarczą podstawowe narzędzia, mianowicie Google Analytics, który umożliwia kontrolowanie tego jakie zachowania mają klienci na stronie internetowej. Znaleźć tam można informacje o ilości wejść, czasie wizyt czy wykonanych czynnościach.

źródło: Quality-Factor.pl

0 Shares
You May Also Like